Zwroty i reklamacje

Aby zwrócić produkty zakupione w e-sklepie, wystarczy wykonać 4 proste kroki:
1. Wypełnij formularz
Klienci zalogowani: z poziomu konta Klienta, w zakładce "Zamówienia".
Klienci nieposiadający konta Klienta lub niezalogowani: z poziomu podglądu zamówienia dostępnego pod linkiem otrzymanym w wiadomości e-mail z informacją o realizacji zamówienia.
2. Zapakuj produkty
Po otrzymaniu potwierdzenia mailowego, należy zapakować produkty. Powinny być one zwrócone w opakowaniu od producenta. Jeśli jest to niemożliwe, należy tak zabezpieczyć przesyłkę, aby nie uległa zniszczeniu w transporcie. W miarę możliwości, dołącz do niej dowód zakupu.
3. Przekaż paczkę kurierowi
Zgodnie z ustalonym
w elektronicznym formularzu terminem odbioru przesyłki, przekaż paczkę kurierowi. Etykietę z kodem kreskowym do zwrotu paczki przywiezie Ci kurier. Odsyłka produktów jest bezpłatna.
4. Odbierz należność
W ciągu 14 dni od odstąpienia
od umowy otrzymasz zwrot należności. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Ciebie do chwili otrzymania zwracanych produktów lub dostarczenia dowodu odesłania zwracanych produktów.
W przypadku braku wiadomości e-mail, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 12 345 1945 lub na adres e-mail: e-sklep@bytom.com.pl.

Po zarejestrowaniu zwrotu i automatycznym wyliczeniu przewidywanej kwoty zwrotu, Biuro Obsługi Klienta zweryfikuje zwracane produkty pod kątem zarejestrowanego formularza oraz promocji, w której został zakupiony produkt. Produkty powinny zostać zwrócone w terminie 14 dni od dnia wypełnienia formularza.

WAŻNE!
- Pamiętaj, że nie można zwrócić np. tylko marynarki, gdy kupiłeś cały garnitur. Zawsze musisz zwracać kompletny produkt w tym wypadku cały garnitur.
- Jeśli w jednej transakcji zakupiłeś kilka rzeczy, a zostały one dostarczone osobno (partiami lub w częściach), czas na odstąpienie liczy się od dostarczenia Tobie ostatniej rzeczy (partii, części). 
Pamiętaj również, że bielizna oraz maseczki ochronne są towarami higienicznymi, które zgodnie z art. 38 pkt. 5 ustawy o prawach konsumenta nie podlegają zwrotowi. Uprzejmie prosimy o przemyślane zakupy.
- Zwrot produktów jest bezpłatny wyłącznie na terenie Polski.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy sprzedaży produktów, w terminie do 30 dni od otrzymania przesyłki z zamówionymi przez Ciebie produktami poinformuj sprzedawcę o decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia.

Zwrot zakupionych w naszym sklepie produktów jest bezpłatny. Warunkiem jest rejestracja zwrotu online i wybranie opcji "Odbiór kurier DPD".

Zwroty zamówień do salonów stacjonarnych są niedostępne do odwołania.

Kurier odbierze paczkę w wyznaczonym przez Ciebie dniu. Prosimy o zapakowanie produktu i zabezpieczenie przesyłki na czas transportu. Etykietę z kodem kreskowym do zwrotu przywiezie kurier. W miarę możliwości do przesyłki prosimy dołączyć dowód zakupu oraz formularz zwrotu lub jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Znacznie ułatwi to proces zwrotu produktu. 
Do czasu rozliczenia zwrotu, prosimy o zachowanie protokołu przekazania paczki, który zostawi kurier.

Produkty należy zwrócić w terminie do 14 dni od dnia wypełnienia formularza zwrotu.

Uprzejmie informujemy, że zwracane produkty nie mogą nosić śladów użytkowania i powinny posiadać wszystkie metki oraz oryginalne opakowanie producenta. W przypadku wysyłki zwracanego produktu bardzo prosimy o dokładne zabezpieczenie paczki, aby nie uległa uszkodzeniu lub zniszczeniu w transporcie.

Zwrot dokonanych płatności, w tym kosztów przesyłki (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę) zostanie dokonany niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.

Zwrot płatności zostanie dokonany przez Sprzedawcę (wszelkie informacje udziela Biuro Obsługi Klienta) przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jaki został użyty w pierwotnej transakcji, chyba że w sposób wyraźny zgodzisz się na inny sposób zwrotu. W każdym przypadku nie poniesiesz żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Uprzejmie informujemy, że w sklepie stacjonarnym Bytom nie otrzymasz zwrotu w/w płatności.

Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Ciebie do chwili otrzymania zwracanych produktów lub dostarczenia dowodu odesłania zwracanych produktów.

W przypadku zwrotów wysyłanych samodzielnie przez Klienta, paczki należy kierować na adres:

Sklep Internetowy Bytom
SPEDIMEX Sp. z o.o. Oddział 1
Sosnowiec 15A/2
95-010 Stryków

Możesz skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.


Niestety nie ma takiej możliwości. Najpierw należy zwrócić otrzymane produkty a następnie ponownie zamówić odpowiedni rozmiar na stronie internetowej.

Zgłoszenie reklamacji może nastąpić m.in. poprzez wypełnienie formularza reklamacji lub zgłoszenie reklamacji osobiście w jednym ze sklepów stacjonarnych Bytom.

Prosimy o wydrukowanie i podpisanie wypełnionego formularza reklamacji bądź też oświadczenia o składanej reklamacji.

W przypadku braku możliwości wydrukowania bardzo prosimy o przesłanie wypełnionego formularza na adres e-mail: e-sklep@bytom.com.pl Reklamowany towar wraz z wypełnionym formularzem reklamacji lub oświadczeniem o składanej reklamacji prosimy przesłać na adres:

VRG S.A. – REKLAMACJE
ul. Samsonowicza 20
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski

albo złożyć osobiście w jednym ze sklepów stacjonarnych Bytom.


DZIAŁ REKLAMACJI - KONTAKT



Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji Towaru. O wyniku rozpatrzenia  reklamacji zostaną Państwo powiadomieni SMS-em lub drogą mailową lub pisemnie. Dla celów usprawnienia procesu reklamacji Klient powinien przekazać Towar Sprzedawcy wraz z formularzem reklamacji / oświadczeniem o składanej reklamacji.

Sprzedawca informuje Państwa o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Towarów, m.in. poprzez złożenie przez Państwa po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Klienta będącego konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za  pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.